RECURSOS PER A ALUMNES DE SECUNDÀRIA I BATXILLERAT
Problemes freqüents:
- No saps per on començar a estudiar, i el teu mètode d’estudi es basa en memoritzar i repetir
- No t’ajudes de l’agenda per tenir més controlada l’organització
- Quan s’ajunten varis exàmens no saps com organitzar-te per poder abarcar-los tots
- Vas just tot el trimestre fins que fas un sprint per poder treure’t-ho al final
- Necessites classes de repàs per poder aprovar assignatures concretes
- Et poses nerviós o no tens suficients eines per fer una bona exposició oral o presentació de treball.
- No ets d’excel·lents, però t’interessa tenir nota per poder accedir a estudis superiors amb llibertat.
Solucions d’”Aprende a estudiar”
- Formem a l’alumne en diferents tècniques d’estudi per ajudar-lo a treure més profit del temps d’estudi, i generem un aprenentatge més significatiu
- Potenciem l’ús de l’agenda per la organització setmanal. De forma senzilla la incorporem com un hàbit per tenir un millor control i previsió dels exàmens, treballs i deures.
- Les tècniques i estratègies que ensenyem es poden aplicar a totes les assignatures, amb la qual cosa, no és necessari fer classes de cada assignatura en particular. Es pot extrapolar.
- Dotem d’eines concretes per exàmens i/o presentacions orals, per reduir els nervis i sortir-se amb èxit.
- Al portar un millor control de l’agenda i aprofitant més el temps amb les eines apreses, s’obtenen resultats molt més positiu amb menor esforç.
Valorem el teu mètode d’estudi i t’orientem en la seva millora. Fes el següent test i descobreix com estudies.

Jessica Ibáñez - Directora i Fundadora
– Graduada en Psicologia amb menció en Anàlisi i Intervenció psicoeducativa (Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona)
– Màster en Coaching educatiu
– Curs de PNL en entorns educatius
– PNL practitioner & Coach professional
– Curs d’intervenció estratègica en la infància i adolescència
– Curs de Reeducació psicopedagògica
– Curs de dominar l’ortografia: el mètode visual
– Curs de dificultats específiques d’aprenentatge
Bienvingut/da al test d’Aprende a Estudiar – Hàbits d’estudi
Com neix “Aprende a estudiar”?
Jo vaig començar a donar classes particulars des que vaig començar la carrera de psicologia a varis alumnes. Aquests alumnes van anar en augment ja que la demanda de classes de reforç era cada vegada més alta. El que percebia en les meves classes, amb els diferents alumnes, és que no eren estudiants que tinguessin dificultats amb el temari de les assignatures, sinó que no sabien com estudiar-se-les per treure bones notes, o com organitzar-se-les per arribar a passar varis exàmens seguits. Així que vaig començar a ensenyar-los tècniques d’estudi i estratègies per obtenir millors resultats, i cert és que els resultats van anar en augment. Llavors vaig fundar “Aprende a estudiar”.
“Aprende a estudiar” sorgeix doncs, del meu procés d’involucració en l’aprenentatge dels meus alumnes, i la necessitat de poder ajudar a més estudiants, donat l’ús excessiu i sense control de les classes de reforç
Com treballem en els nostres programes:
“Aprende a estudiar” és un programa, segons la Psicologia, de tall cognitiu-conductual, en el que ensenyem als alumnes a aprendre a estudiar (com el propi nom indica) a domicili, amb la comoditat d’estar a casa seva.
Som un equip multidisciplinari. Ajudem als estudiants, a través de les classes particulars, a treballar l’estudi amb un mètode, i en aquest mètode incorporem les tècniques d’estudi i les estratègies necessàries per millorar la qualitat dels seus aprenentatges. Anem treballant aquests aspectes sobre les diferents tasques escolars que van tenint regularment.
En una sessió tradicional, el que acostumem a fer és, primerament, dedicar un temps a veure que han de fer, aconseguir la millor organització durant la setmana i, a continuació treballem sobre el material que ells tenen, i així, aprenen a la vegada que practiquen.
Acostumem a realitzar una sessió d’una hora o hora i mitja setmanal, en la que organitzem amb l’alumne el treball que han de fer durant els dies que no fem sessió conjunta. Així, fomentem el desenvolupament de l’autonomia de l’alumne, a la vegada que la constància. I com els resultats es veuen incrementats en seguida, això produeix un augment de la motivació que retro alimenta el procés.
Pensa que: només canviem els nostres resultats quan fem alguna cosa diferent!