Ens trobem amb freqüents preguntes dels pares com: perquè el meu fill no estudia? Perquè no saca bones notes? O perquè no rendeix prou? Les respostes a aquestes preguntes acostumen a ser bastant ambigües, com: és molt vague, no té interès, aquesta desmotivat… I en el fons amb aquestes respostes estan justificant el problema de fons.

L’autèntica raó  en la majoria dels casos és que l’alumne manca d’un mètode d’estudi, ja que ningú li ha ensenyat a estudiar.


Per  estudiar, cal tenir un pla preestablert. Si improvisem, és com si tenim 50 euros per a realitzar la compra del mes i comprem en el supermercat les coses segons les veiem en els passadissos, sense poder rectificar, sense estar segurs si tindrem diners suficients per a les coses importants.

El mètode és el millor camí per a arribar a l’obra ben feta. Treballar amb un mètode elaborat prèviament afavoreix la concentració i  consolidació de l’aprenentatge i disminueix el lliure albir i la procastinació en les tasques.

És important indicar als alumnes un mètode però més important és ensenyar-los al fet que cadascun descobreixi com aplicar el mètode, a la seva manera.  Aquest és el grau diferencial del nostre treball: ensenyem als estudiants a trobar “el seu mètode” i a involucrar-se  en el seu desenvolupament.


Jessica Ibañez.