RECURSOS PER A ALUMNES DE PRIMÀRIA

RECURSOS PER A ALUMNES DE PRIMÀRIA

Problemes freqüents:

  • L’alumne té dificultats lectores i/o de sintetitzar
  • No diferencia la informació important per estudiar de la irrellevant
  • No comprèn les operacions lògiques matemàtiques corresponents a la seva edat
  • Té moltes faltes d’ortografia que impedeixen la bona redacció i comprensió de textos
  • No domina l’ús de l’agenda i no s’organitza bé
  • No té constància de treball (deures, preparació d’exàmens amb antelació…)

Solucions “d’Aprende a estudiar”

  • Ensenyem des de la base les tècniques d’estudi més elementals i necessàries per una evolució favorable.
  • Treball concret d’estratègies en matemàtiques i ortografia
  • Potenciem i donem valor a l’ús de l’agenda per assolir l’organització òptima de forma senzilla.
  • Establim un horari acordar de treball de sessions breus per agafar l’hàbit de treball

Valorem el teu mètode d’estudi i t’orientem en la seva millora. Fes el següent test i descobreix com estudies.

Jessica Ibáñez - Directora i Fundadora

Jessica Ibáñez - Directora i Fundadora

– Graduada en Psicologia amb menció en Anàlisi i Intervenció psicoeducativa (Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona)

– Màster en Coaching educatiu

– Curs de PNL en entorns educatius

– PNL practitioner & Coach professional

– Curs d’intervenció estratègica en la infància i adolescència

– Curs de Reeducació psicopedagògica

– Curs de dominar l’ortografia: el mètode visual

– Curs de dificultats específiques d’aprenentatge

Benvingut/da al test d’Aprèn a Estudiar – Hàbits d’estudi

 

Lloc d'estudi



Tens lloc fix per estudiar?
Estudies en una habitació allunyada de sorolls, TV, ràdio, telèfon, etc?
Està ordenada la teva taula d'estudi sense tenir objectes que puguin distreure?
Tens llum suficient per estudiar sense forçar la vista?
Quan et poses a estudiar, tens a mà tot el que necessitaràs?
Quan pots, ¿utilitzes també altres llibres de consulta, la biblioteca o Internet per estudiar?

Planificació de l'estudi




Tens un horari acordat per al descans, l'estudi el temps lliure, els amics, la família, etc.?
Has programat el temps que dediques a l'estudi diàriament?
Organitzes el teu temps d'estudi amb totes les assignatures que has d'estudiar i els treballs que has de fer?
Estudies, com a mínim, cinc dies a la setmana?
En el teu temps d'estudi inclous períodes de descans?
Reserves algun període de temps dedicat a l'estudi per al repàs de temes ja estudiats?

Mètode d'estudi




Llegeixes prèviament la lliçó abans d'estudiar-la detingudament?
¿Subratlles les idees i les dades importants?
Utilitzes el diccionari per conèixer el significat o l'ortografia d'alguna paraula?
Estudies de forma activa, formulant preguntes a les que intentes respondre per comprovar que saps expressar el que s'ha après?
Portes al dia les assignatures, treballs, etc.?
Realitzes esquemes, resums o mapes conceptuals de cada tema o lliçó?

Suport a l'estudi



Coneixes les orientacions que et proporciona la programació didàctica de les assignatures?
Acudeixes a la tutoria sempre que ho necessites, per millorar la teva execució de l'estudi?
Consultes amb el professor les dificultats que trobes en la matèria?
Demanes l'ajuda i assessorament del professor per a l'organització i el desenvolupament dels teus estudis, la realització dels treballs, aclariment de dubtes, etc.?
Amplies amb altres llibres, o amb l'ordinador, els continguts de la matèria, que completin o aclareixin els temes o les lliçons?
Agafes apunts a classe de les explicacions del professor, i els utilitzes per estudiar?

Preparació per a l'avaluació



Creus que l'avaluació es prepara millor amb l'estudi del dia a dia que amb els esforços a última hora en vigílies dels exàmens?
Realitzes els treballs proposats i altres activitats recomanades en el temps fixat?
Utilitzes els esquemes de cada tema per realitzar els repassos?
T'informes amb temps dels criteris i les orientacions sobre l'avaluació de cada assignatura?
Practiques a respondre a hipotètiques preguntes d'examen de diversos tipus: de prova, objectiva, de resposta breu, de desenvolupament d'un tema, etc.?
T'informes, amb temps, de les circumstàncies i el desenvolupament dels exàmens i controls?

Nombre Email

Com neix “Aprende a estudiar”?

Jo vaig començar a donar classes particulars des que vaig començar la carrera de psicologia a varis alumnes. Aquests alumnes van anar en augment ja que la demanda de classes de reforç era cada vegada més alta. El que percebia en les meves classes, amb els diferents alumnes, és que no eren estudiants que tinguessin dificultats amb el temari de les assignatures, sinó que no sabien com estudiar-se-les per treure bones notes, o com organitzar-se-les per arribar a passar varis exàmens seguits. Així que vaig començar a ensenyar-los tècniques d’estudi i estratègies per obtenir millors resultats, i cert és que els resultats van anar en augment. Llavors vaig fundar “Aprende a estudiar”.

“Aprende a estudiar” sorgeix doncs, del meu procés d’involucració en l’aprenentatge dels meus alumnes, i la necessitat de poder ajudar a més estudiants, donat l’ús excessiu i sense control de les classes de reforç

Com treballem en els nostres programes:

“Aprende a estudiar” és un programa, segons la Psicologia, de tall cognitiu-conductual, en el que ensenyem als alumnes a aprendre a estudiar (com el propi nom indica) a domicili, amb la comoditat d’estar a casa seva.

Som un equip multidisciplinari. Ajudem als estudiants, a través de les classes particulars, a treballar l’estudi amb un mètode, i en aquest mètode incorporem les tècniques d’estudi i les estratègies necessàries per millorar la qualitat dels seus aprenentatges. Anem treballant aquests aspectes sobre les diferents tasques escolars que van tenint regularment.

En una sessió tradicional, el que acostumem a fer és, primerament, dedicar un temps a veure que han de fer, aconseguir la millor organització durant la setmana i, a continuació treballem sobre el material que ells tenen, i així, aprenen a la vegada que practiquen.

Acostumem a realitzar una sessió d’una hora o hora i mitja setmanal, en la que organitzem amb l’alumne el treball que han de fer durant els dies que no fem sessió conjunta. Així, fomentem el desenvolupament de l’autonomia de l’alumne, a la vegada que la constància. I com els resultats es veuen incrementats en seguida, això produeix un augment de la motivació que retro alimenta el procés.

Pensa que: només canviem els nostres resultats quan fem alguna cosa diferent!

 

Els nostres clients opinen : 

    review rating 5  Sin duda Jessica y su equipo realizan un trabajo excelente. No solo aprobé las oposiciones sino que me ayudaron a enfocar el estudio desde otra perspectiva. Muy recomendado para todos aquellos que necesiten un guía en técnicas de estudio.

    thumb David Dreambular
    12/20/2018

    review rating 5  Aprende a estudiar me ha ayudado muchísimo. Contacté porque veía que por más que estudiaba no conseguía retener los conocimientos y mi organización era un caos. Gracias a su método y técnicas, he conseguido sacar con mucho éxito el curso adelante y con muy buenas calificaciones. Muchísimas gracias!!! Lo recomiendo totalmente! 🙂

    thumb Kevin Polo
    12/20/2018

    review rating 5  El equipo de Aprende a estudiar me ayudó a acabar la carrera en 2 años!! Despues de muchos años estudiando la carrera, los últimos años se hicieron cuesta arriba. Me faltaba motivación y me costaba mucho sacar las asignaturas, pero ya me quedaba menos de media carrera para acabar y no quería perder los años invertidos en estudio. En esos 2 años optimizé como nunca el tiempo de estudio. Gracias chicas!!

    thumb Marc Gallardet Domingo
    1/05/2019

No esperis a suspendre, anticipa’t i aprèn a estudiar!