Has escoltat alguna vegada el terme procastinar? Potser no, però de ben segur que alguna vegada ho has fet.

Procastinar és aplaçar una obligació o el desenvolupament d’una acció. Quan aquesta actitud es converteix en habitual, es  converteix en un trastorn el comportament que pot arribar a requerir atenció psicològica.

Les persones podem procastinar les seves tasques en diferents àmbits. En el cas d’un nen, la Procastinació pot aparèixer quan decideix quedar-se davant l’ordinador o el televisor en lloc de completar els deures o estudiar per un exàmen. El nen no assumeix la responsabilitat, sinó que l’aplaça i canvia la realització dels deures per una altra activitat.

Els adults també poden desenvolupar la Procastinació, per exemple quan deixen córrer una visita amb el metge, o mai es decideixen a endreçar la casa.

La clau de la Procastinació és reemplaçar una activitat que necessita atenció per una altra que agrada més.

Per exemple, has de posar-te a estudiar, però en lloc de fer-ho, fas una ullada a les xarxes socials, mires el mòbil, truques un amic, vas a la nevera a veure si hi ha alguna cosa que et ve de gust… Et sona aquest comportament? Doncs això també és procastinar

Com pots fer per evitar procastinar?

Doncs a continuació us dono una sèrie de claus a posar en pràctica, ¡si us heu sentit identificats!

  • Posa’t un termini i un horari: una data per cada tasca i un límit que no pots passar.
  • Neteja la teva llista de tasques pendents: posa al dia les tasques que tens pendents per fer
  • No posis excuses: queda prohibit el “ho deixo per dema” o “millor ho faig desprès”.
  • Alterna el temps de descans i la diversió amb el temps assignat al treball i a les obligacions.
  • Aprèn a dir no: sigues clar, no tinguis por a dir: no puc fer-ho, o no puc anar.

Doncs bé, a Aprende a estudiar treballo amb un mètode d’estudi que ajuda a organitzar el temps i evitar la Procastinació. Vols saber més sobre com puc ajudar-te? eneficia’t del meu mètode