“Aprende a estudiar” és el resultat d’un procés d’involucració en la qualitat de l’aprenentatge dels nostres estudiants.

Jessica Ibáñez - Directora i fundadora

Jessica Ibáñez - Directora i fundadora

Graduada en Psicologia amb menció en Anàlisi i Intervenció psicoeducativa (Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona)

Màster en Coaching educatiu

Curs de PNL en entorns educatius

PNL practitioner & Coach professional

Curs d’intervenció estratègica en la infància i adolescència

Curs de Reeducació psicopedagògica

Curs de dominar l’ortografia: el mètode visual

Curs de dificultats específiques d’aprenentatge

Com neix Aprèn a Estudiar?

Jo vaig començar a fer classes particulars des que vaig començar a estudiar la carrera de psicologia a diversos alumnes. Aquests diversos alumnes van anar en augment ja que la demanda de classes de reforç era cada vegada més gran. El que percebia en les meves classes, amb els meus diferents alumnes, és que no eren estudiants que tinguessin dificultats amb el temari de les assignatures, sinó que ens sabien com estudiarselas per treure bones notes, o com organizarselas per arribar a passar diversos exàmens seguits. Així que vaig començar a ensenyar-los tècniques d’estudi i estratègies per obtenir millors resultats, i cert és que els resultats van ser en augment. Llavors vaig fundar Aprèn a estudiar.

Aprèn a estudiar sorgeix llavors, del meu procés d’involucració en l’aprenentatge dels meus alumnes, i la necessitat de poder ajudar a més estudiants, donat l’ús excessiu i sense control de les classes de reforç.

Com treballem en els nostres programes:

Aprèn a estudiar és un programa, segons la Psicologia, de tall cognitiu conductual, en què ensenyem als alumnes a aprendre a estudiar (com el propi nom indica).

Som un equip multidisciplinar. Ajudem als estudiants, a través de les classes particulars, a treballar l’estudi amb un mètode, i en aquest mètode incorporem les tècniques d’estudi i les estratègies necessàries per millorar la qualitat dels seus aprenentatges. Anem treballant aquests aspectes sobre les diferents tasques escolars que van tenint regularment.

En una sessió tradicional, el que acostumem a fer és, primerament dedicar un temps a veure que han de fer, aconseguir la millor organització durant la setmana, i, a continuació, vam treballar sobre el material que ells tenen, i així, ho aprenen a alhora que practiquen.

Solem fer una sessió d’una hora, o hora i mitja setmanal, en la qual vam organitzar amb l’alumne el treball que han de fer durant els dies que no realitzem sessió. Així, fomentem el desenvolupament de l’autonomia de l’alumne, alhora que la constància, i com els resultats es veuen incrementats de seguida, això produeix un augment de la motivació que retroalimenta el procés.

Pensa que: només canviem el nostres resultats quan fem algo diferent!

 

No esperis a suspendre, anticipa’t i aprèn a estudiar!